tisdag 8 oktober 2013

Zalando revolutionerar!

Minns ni mitt inlägg om Företagens Ansvar?
Jag hade då kontaktat distributören av den franska klädesmärket Boom Bap i fråga om hur de ställer sig till sin ansvarsroll som förmedlare av sexism genom att återförsälja kläder med sexistiska, kvinnoförnedrande uttryck. Det tog ett tag, men idag fick jag ett svar från Zalando.


Jag har bara två ord att säga: HEJA IDEALREVOLUTION!
Nej, jag har fler ord kvar. HEJA ZALANDO! Tack för att ni ser till er kundkrets, är villiga att omvärdera ert budskap och aktörsansvar. Tack för att ni inte ser er större än er gemene kund, och för att ni är öppna för konstruktiva dialoger. Bra gjort, ni är värda all cred jag kan ge för detta beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du vill kommentera! Vi uppmuntrar till diskussion, kom dock ihåg att visa respekt. Du får gärna skriva under eget namn, men det är lika okej att vara anonym också. Tack, och välkommen!