söndag 8 september 2013

Tanttrosornas lovsång

Jag stod på H&Ms underklädesavdelning och letade trosor. Utbudet av färger gjorde mig något illamående, det var så mycket och så färgstarkt så jag kunde liksom inte ta in allt, jag bara stod och blängde som en som nyss tryckt i sig en lagom dos lsd och upplever sin första tripp. Min hjärna överbelastades av färgintryck och efter fem minuters blängande samlade jag mig så pass att jag kunde börja bläddra bland exemplaren och utvärdera modellerna.
Det ska redan nu inledningsvis sägas att jag hatar stringtrosor och jag tar inte ens i dem med tång, detta djävulens påfund i trosväg. Svettigt och äckligt är det, den enda gången ett par stringtrosor är användbara är när man ska smygfisa, de dämpar nämligen ljudet väldigt bra, i övrigt fungerar de till att tjänstgöra som skurtrasa om inget annat finnes till att torka golvet med, alternativt att tända eld i kaminen med. Nog om detta.
Så, där stod jag och försökte hitta ett par vanliga jävla trosor som kanske skulle vara lite fina också. Men mest bekväma.
Då bekvämligheten var mitt huvudfokus gick spetshistorierna bort direkt, dessutom såg de ut att skära in i röven något alldeles frukansvärt, och då jag begåvats med en något stor rumpa ser det bara patetiskt ut. Nåväl, jag skummade igenom utbudet och hittade några olika par som jag studerade närmre innan jag gick till kassan. Som van trosköpare vet jag också att det är viktigt att kolla hur bred själva ytan, sittytan eller vad fan man vill kalla det, är. Varpå jag genast förfasades. Inte en enda av trosmodellerna var tillräckligt breda för att passa mellan ett par kvinnoben. Tydligen så ska avståndet mellan låren och över läpparna (för att förklara exakt vart på kartan jag befinner mig) inte vara mer än 3 cm.
3 cm räcker gott och väl, om du ska stå still i ett skyltfönster och inte röra dig en millimeter. Men ska du röra dig som en normal människa så kommer denna tygbit genast att fastna som ett pärlhalsband i en sälmun och du kommer att ha en kameltå som inte ens rate-my-cameltoe vill veta av. Så jag undrar så klart hur H&M och många andra klädföretag tänker när de designar trosor och bedömer hur mycket tyg som behövs för att täcka ett par läppar som ska vara ute och gå och fortfarande kunna täckas med tyg..
Jag beslutade mig för att gå till Åhléns tantavdelning istället. Mycket riktigt, väl där hittade jag ett par rediga tanttrosor som täcker och bäddar in allt som behövs bäddas in. Nu ska jag förresten snart hem och slänga bort resterande icke-funktionsdugliga trosor, alternativt använda dem till tändved.

3 kommentarer:

  1. I somras så bodde jag i princip hemma hos min pojkvän och använde hans underkläder.
    I det är himmelriket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har provat det men det blir lite för mycket tyg framtill ;) Söker annars också hysteriskt efter sköna underkläder som är gjorda för att vara just bekväma, och inte för att visa upp något för någon i. Ni har inte nå't annat tips på ställen man kan hitta sådana?

      Radera
  2. sloggi… sköna, bra, mjuka, finns som "osynliga" å jag bara älskar dem!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du vill kommentera! Vi uppmuntrar till diskussion, kom dock ihåg att visa respekt. Du får gärna skriva under eget namn, men det är lika okej att vara anonym också. Tack, och välkommen!